Today is THE day

2011-05-28 - 17:27:47
Allmänt / 0 Kommentarer
Jao, idag är det ju öppningen som jag sett fram emot så himla mycket. Men tyvärr är det dåligt väder. Och det är ju som sagt 18-årsgråns för att komma in. Så vi tjejer ska hitta på något annat. Tror vi ska sitta hemma hos Johanna och ungås. Inte precis vad jag har tänkt mig men hoppas det blir lika grymt som förra året! Fast det tror jag nog.

Idag har jag förövrigt spelat match, vi gjorde en grym match. Men tyvärr räckte inte det. Förlust med 2-1. Fast när jag kom hem blev det värre. Jag upptäckte att det inte var någon hemma. Och jag hade ju ingen nyckel med mig, eftersom det blev lite väl stressigt innan vi skulle träffas. Så jag var alltså utlåst. Varken altanen eller källaren var öppen. Den brukar ju vanligtvis inte heller vara det, men jag trodde den som var sist ut skulle vara så snäll att lämna någon dörr öppen. men nej, inte ens min farmor var hemma. Och det regnade, så vad hade jag för val än att gå fram på Ica och fråga om mammas nyckel... Så jag gick fram på Ica i mina blommiga "foppatofflor". Usch, vad det var pinsamt! Jag som aldrig skulle ta på mig dem om jag skulle längre än till ip. Men när jag väl kom hem hade pappa och Stina kommit tillbaka från stugan. Lagom irritarad jag var!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback