Jag hatar att vara lång!

2011-02-27 - 21:04:10
Allmänt / 1 Kommentarer

Något jag verkligen hatar är att jag är lång. Jag skulle vilja vara ungefär 165 kanske. Om inte kortare. Ni som är typ så lång och klagar på att ni är korta fattar inte hur bra ni har det. Ni kan gå i 10 centimeters klackar utan att det ser dumt ut. Jag vill också kunna göra det. Nu om jag skulle komma med 10 centimeters klackar och ingen annan hade det skulle jag bli världens jätte jämfört med alla andra. Enda gången jag kan ha höga klackskor nu är på skolavslutningarna på somrarna. För då har nästan alla det. Om jag hade haft det på skolan skulle alla bara titta. Inte för att jag har dåligt självförtroende eller så men det blir bara jobbigt. För jag blir ju nästan två decimeter längre än mina kompisar. Hur kul blir det för mig då..? Jag skulle ju bara få gå och huka mig hela tiden för att de ska höra vad jag säger. Fast om jag bodde i en stad kanske jag skulle kunna tänka mig att springa omkring i klackskor. Eftersom det är vanligare att folk använder det där. Men eftersom jag bor där jag bor är det bara pinsamt. För är man lång och har högklackat här i Sveg tror folk att man tror att man är någonting. Och man klassas som en fjortis. Kanske inte det värsta som skulle kunna hända men ni fattar. Det är aldrig kul när folk inte gillar en bara för att man har på sig det man tycker är snyggt. Det kanske bara är jag som har detta problem. Men det är något jag verkligen hatar! Jag skulle kunna göra mycket för att bli kortare. Jag kanske aldrig sagt det men det är så jävla sant. Jag vill vara kortare. Men eftersom jag inte kan ändra det får jag helt enkelt fortsätta ha platta skor och vänta tills jag flyttar. Ni kanske tycker att jag visst kan ha klackskor och att det låter som jag har dåligt självförtroende, men jag har faktiskt inte det. Jag har kanske inte bäst självförtroende. Men jag vill bara inte bli kallad fjortis.

Förresten. Om jag hade varit kortare hade jag lugnt köpt massor av klackskor. Men eftersom jag är lång och bor i Sveg tänker jag: men när ska jag ha dom då? Sen köper jag som inte. Det kanske är värsta i-landsproblemet. Men bara för att vi har det bättre ställt än dom i u-landen betyder det inte att vi inte får ha problem.

Var bara det jag ville säga.

Kommentarer
Postat av: elinjennifher.

du är då inte ensam om att känna så iaf!

jag vill vara 160 typ inte 168 :(

2011-03-06 - 16:30:41
URL: http://elinjennnifer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback